mandag 12. juli 2010

Snu ting til det positive

Det er vanskelig........

Føler jeg lever i et mareritt nå. Jeg prøver og snu ting til det positivet, men jeg klarer det snart ikke mere.
Det at jeg besvimer går ut over alt...........

Man føler seg som en belastning for alt og alle. Sitter i en stol og se mit liv seile forbi.
 Skulle virkelig ønske ting var anderledes.
 I dag har jeg sittet og sett på bilder som jeg har tatt det siste året. Kjekt, men samtidig helt forferdelig. Ser på bilder av meg selv med et stort smil om munnen.
Det savner jeg......
Føler at jeg overhode ikke er meg selv mer. Ja, jeg har gode dager, og jeg har en fantastisk kjæreste, som gjør alt han kan......
Rasmus er kjempe flink til og snu det meste til det positive.....
Jeg føler jeg har gitt litt opp. Har ikke flere krefter. Jeg besvimer og besvimer, og sykehuset sier vi må smøre oss med tålmodighet.....

Ha ha ha, som jeg er kjent for å ha det......
Samtidig vil jeg si til mitt forsvar at siden 14 mai, har jeg besvimt 22 ganger.
Er det noen som kan forestille seg hvordan det er?

Det finnes ingen system i det, ingen knag og henge det på......
Snu tingene til det positivet!!!!!
(Ja jeg prøver)
Forsøker å sette pris på de små tingene.
Et kyss på kinnet, det betyr mye.
Et smil, en klem
Venner som skriver/ringer og spør hvordan jeg har det

Det at jeg kan sette ord på tingene, skrive de ned.....
Hjelper litt.

I dag falt jeg over janteloven..... 
Den positive Janteloven:
* Du skal vite, at vi andre regner med deg
* Du skal forstå, at minst 4-5 mennesker - dine nermeste - er helt avhengig av deg
* Du skal vite, at vi vet, at du er noe verdifylt for oss
* Du skal vite, at du har noen menneskelige egenskaper, som vi setter pris på
* Du skal vite, at vi vet også hvordan det er og føle segbetydningdløs, verdiløs, ensom og misslykket
* Du skal vite, at vi hører sammen
* Du skal vite, at vi vil gjøre mye for å hjelpe
* Vi - Du - og Jeg - kan løse problemene i fellesskap.

4 kommentarer:

  1. There will be a moment in your life where you’ll just want to give up but you must push yourself to continue its those moments that make us stronger and make that next moment just a little easier. never give up on yourself and others will never give up on you.

    You are amazing, and you will be the strongest at the end :-)
    XxX

    SvarSlett
  2. Den postitive janteloven.... Den likte jeg veldig godt.
    Og du skal vite vennen, at jeg er utrolig glad i deg. Og at du nok er den som kjenner meg best. Og ja, jeg trenger deg! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten deg..

    SvarSlett
  3. Kjempefint skrevet Ann-Mari :))

    Off, jeg er så lei av å kjenne knyttneven i magen....jeg trodde alt var "over" når du ringte og sa : "Du har rett ; jeg er glad og livet er topp"

    Jeg er så lei av at du skal kjempe hele tiden....nå skulle det være din tur!!

    Vi får brette opp igjen armene min gode,gode venn <3 Vær så snill å ikke last deg selv eller unskyld deg for noe du ikke kan styre.

    (Jeg kommer snart ned til deg kjære...hils Rasmus! *Klem*

    -Marit

    SvarSlett
  4. Kjære kjære Hilde-Karin, du er noe du er noe stort. Du er fordi du vil være og fordi du skal være. Livet er ikke alltid en dans på roser, det har vi lært i livets harde skole. Likevel skal det sies at du etterhvert har fått din del og vel så det. Vi er mange som er glad i deg og som tenker på deg hver time i døgnet, og vi er veldig glad for de timene vi får sammen med deg når vi av og til treffes. Du betyr mye for mange og vi er alle litt bekymret fordi legene ikke finner ut hva som feiler deg. Det er ingen av oss som liker at du besvimer så mye som du gjør og vi setter vår litt til at de om ikke så lenge kan sette navn på det som plager deg. I mellomtiden får du dra fram ditt gode humør og din positive stahet og vise verden at selv ikke denne perioden klarer å knekke deg. Vi er så utrolig glad i deg alle sammen og du er konstant i våre tanker.
    Mange klemmer fra oss her på Haukås.

    Pappa <3 <3 <3

    SvarSlett