torsdag 6. august 2009

Danmark.......






Da prøver vi. Jeg fant ut at vi fikk forliten plass på boken. Som sagt så har vi flyttet til Danmark. Hilde skal utdanne seg til Veterinær Sykepleier. Det har vært spennende, skummelt, og artig. Trist når alt besøke dro hjem. Tøft for Hilde å stå alene igjenn, men også veldig spennende....... Godt hun har meg :-)

Stranden i Blokus. Morgenstund har gull i mund



Hilde begynte og jobbe mandag 3 august, og det har gått slag i slag kan du si. Dagene er lange, opp kl5-5.30, tur på stranden i Blokhus. Ferskt brød med hjem, litt frokost før vi kjører til jobb ca 7.30. Jeg får ligge i bånd, og har mulighet for å ligge på plenen eller i buret mitt. Hilde løper fram og tilbake ordner med ting og tang. Litt lufte turer og oppmerksomhet får jeg innimellom. Timene går og vips så er den 17 og vi er ferdig på jobb. Da kjører vi til stranden eller til Bo for å gå tur. Vi er hjemme ca 19-19.30 litt mat og mas på skype med vår kjære Stig før det er legge tid.


I skrivende stund er det fredag. På jobb har hun opplevd mye. Uken startet med røntgen, bøye undersøkelse, for så videre orme prøver, tannrasp.... Hun har fått være med å kastrere en klapp hingst, (en hest som bare har en ball som er kommet ned) det tror jeg hun syns var veldig spennende.

Tannrasp
Tapping av Flight Dream.






Klapp Hingsten



Noen som vil ha kjøttboller i karry saus??
Analyse av ormeprøver




Til dagen har Hilde ansvar for å fore stallen, holde orden der. Gjøre klart utstyr som skal brukes.



Jeg venter så fint på Hilde :-)


I tilegg til jobben på Biersted har hun hjulpet litt hos Bo Westergård. Han har en kjempe flott stall, med det enorme anlegget. På tirsdag kveld var vi en tur der....... Jeg fikk leke med Bella, hunden til Bo. Vi storkoste oss mens Hilde stelte bein.







Oversettelse:


Kan finne skålen til meg..... kan du finne spaden til meg.


Vaskestykke.......kjøkkenhåndkle


Måske....... kanskje
(om det er slik det skrives på dansk, vet jeg ikke, men man sier det i alle fall sånn)


flere oversettelse kommer




Dette er litt av hva vi har opplevd disse dagene.
Klemmer

3 kommentarer:

  1. Hihi, kjøttbollene kan du ha for deg sjøl!!

    SvarSlett
  2. Se der ja=) Vi venter spent på neste oppdatering=) Klemmer fra gutta=)

    SvarSlett
  3. Æsj Hilde. Er helt ENIG me Ann-Mari.. De derre kjøttbollene kan fint ha for deg selv :P Hører u som dere har lærerike dager og mye og gjøre :) Du får kose deg masse så får eg finne til til å ta turen ned til dere når det måtte passe..

    Savner dere her hjemme... GID <3

    SvarSlett