onsdag 18. august 2010

 Først vil jeg si tusen takk til alle som har sendt meldinger,og ringt :-).
Det var en flott helg, selv om jeg besvimte.
Tusen takk til venner og familie som var med til å gjøre min fødselsdag til noe fantastisk.

9 august var vi til ultralyd skanning av blodkarene, blodbanene i nakken.
De fant noen små ting, men dette er ting som er innenfor normalverdier. For å være helt sikker ville de lage en CT- skanning. Den venter jeg nå svar fra.

Det er en fin ting at de vil det, for å være helt sikker, og ja jeg vet godt at jeg har sagt at jeg forventet ikke det stor ut i fra denne ultralyden, men det er uansett tøft.

De har videre sagt at hvis de nå ikke finner noe på CTèn eller EEG så er det liksom det.
Det er frustrerende og trist.
EEG har jeg først fått tid til 13. september!!!!!

På hjerteavdelingen har de vært forståelsesfulle og hjelpsomme. De har støttet og trøstet, og det har gitt oss litt mer tålmodighet.
Skulle lese av den der hjerte maskinen (som vi nå har gjort snart 20 ganger).
Det er dokumentert tett på 20 ganger at hjerte er friskt.....en god ting.
Det betyr også at hjerte avdelingen ikke kan gjøre mer for meg/oss.
Vi er velkommen til å komme der opp når frustrasjonen går over hodet på oss.
Er mine besvimelser anderledes, skal vi også komme.

På Nevrologisk avdeling har vi ingen kontakt person, altså ingen å ringe til eller støtte seg på.
Jeg ringte til de for å prøve å få byttet den tiden til EEG til noe tidligere... Jeg forstår at de ikke kan gjøre det i morgen, men 1mnd å vente.....
Jeg sa til damen i tlf at de måtte kunne gjøre noe, og at det var rimelig akutt.
-"Nei, der ingen akutt henvisning, og det er ikke livstruende".

Det er helt riktig, jeg dør ikke når jeg besvimer, men det er fortsatt akutt!!!!
Jeg har videre ringt til min egen lege, som har vært okey og sendt en mail til Nevrologisk, om at han ber de om å flytte tiden, og så må vi se.

I dag skulle Lise og meg til Zumba i Havndal hallen. Jeg gledet meg, liksom for å prøve og komme litt i gang igjenn med og trene. Vi registrerte oss, og ventet på at vi skulle begynne.....
Det veltet inn med folk, ca 70-80 stykker. Jeg taklet det ikke, jeg ble plutselig redd for å besvime foran alle de menneskene.
Hvorfor?

Rasmus måtte hente meg, og jeg føler meg liten, frustrert og er skuffet over meg selv.

3 kommentarer:

  1. Det er frustrende og sitte her hjemme og ikke kunne være i nærheten av deg når du måtte trenge en å støtte deg litt til i ny og ne. Får skikkelig vondt av deg søss <3

    Hold motet oppe.. En dag må det vel finnes noe positivt og bedre enn det du nå gjennomgår ved å besvime!!

    SvarSlett
  2. Hei og takk for sist.
    Det var en flott helg med masse hyggelige mennesker, noe som viser at du har et flott kontaktnett i Danmark og Norge for den saks skyld.
    Det er alltid tøft å være med på noe som ingen andre helt skjønner og vi forstår deg godt når du ikke taklet å eventuelt skulle besvime foran alle disse ukjente menneskene. Du skal imidlertid ha for forsøket og neste gang kommer du ennå litt lenger enn du gjorde denne gangen. Du må bare fortsette å stå på og vise den positive stå-på-viljen som du er så berømt for. Vi føler med deg, men vi vil samtidig oppfordre deg til å prøve igjen.
    Håper det også kan fungere med Bierstedt noen dager hver uke og vi ønsker deg alt godt også med det. Ta vare på deg selv og hils alle kjente fra oss, spesielt Rasmus og Mads. Glad i deg Hilde-Karin.

    Mange klemmer fra Kjersti og pappa

    SvarSlett
  3. Hej min pige :O)
    Jeg synes det er en rigtigt god ting, at du skriver hvad der sker i dit liv med hensyn til det du skal igennem. Det er rart, at kunne følge med uden, at skulle spørge hele tiden, for du bliver vel også træt af at skal fortælle hele tiden... På denne måde melder du ud til alle på én gang, og du får også luftet ud i dine frustrationer ved at skrive det hele... Jeg sidder og får helt ondt i maven når jeg læser det, for man kan læse sig til hvor frustrerende det er for dig, og ikke mindst dine omgivelser!!! Håber hver dag, at der snart sker fremskridt i sagen... Ved godt jeg ikke altid er så god til, at skrive men mine tanker er hos dig :O)
    Knus Michelle :O)

    SvarSlett