tirsdag 31. august 2010

Valg

Hver morgen våkner jeg og sier til meg selv, du har to valg i dag.
Du kan velge og være i godt humør, eller du kan velge og være i dårlig humør.
Jeg forsøker og være i godt humør.

Hver gang det skjer noe ille, kan jeg velge og være et offer,eller velge og ta lærdom fra det.
Jeg forsøker og ta lærdom fra det.

Livet handler om valg. Når du kutter vekk all dritten, så er enhver situasjon et valg.
Du velger hvordan du skal reagere på situasjonen.
Du velger hvordan folk skal påvirker ditt humør.
 Det er du som velger om du skal være i godt humør eller i dårlig humør.
Til syvende og sist er det ditt valg hvordan du lever ditt liv.

Bekymre deg ikke for morgendagen, for morgendagen vil bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage. Egentlig er dagen i dag den morgendagen du bekymret deg for i går.

2 kommentarer:

  1. Everything has been figured out, except how to live ;-)

    XxX

    SvarSlett
  2. Hei

    Det er fantastisk å se hvordan du holder humøret oppe til tross for motgangen du har. Vi er stolte av deg. Utfordringen med å komme i jobb igjen ser det også ut som du har taklet, og dersom vi nå finner en løsning på problemet så blir det kjekt å få deg tilbake i god gammel vigør. Vi er veldig glad i deg, og vi er veldig glad for at du har Rasmus.
    Stor klem fra Kjersti og pappa

    SvarSlett