søndag 30. januar 2011

Ny start?

Tommlene opp.....
Nå besvimer jeg ca hver 9-12 dag.
Jeg drittlei av sykehuset, og tar saken i egne hender.
Jeg flytter i leilighet igjen (4min gå tur fra jobben), og jeg begynner på jobb.
Jeg får forhåpentligvis hjemmehjelp 3-4 ganger i uken, i forhold til dusjing og sånn.
Eva og Mette stiller opp de andre dagene.
Jeg får også et nødnummer som jeg kan ringe hvis jeg har det dårlig, eller har slått meg. Så kommer det en hjemmesykepleier.

Jeg har bestillt en stol med hjul på uten rygg, som jeg skal bruke når jeg lager mat.
Jeg skal ha Boss i et "belte" rundt livet, sånn at han blir med meg om jeg besvimer på tur.
Alltid refleks, og alltid tlf på meg.
Dette håper jeg at kommer til og funke.

Det store spørsmålet er bil.....
Jeg har sendt en forespørrsel til sykehuset.
Mitt grunnlag er:
Jeg er ikke diagnostisert med epilepsi.....
(dette vil de jo ikke gå til bunns i. Der heter det nemlig 1/2 år annfaldsfri i DK)
Jeg er  udiagnostisert.
Jeg har ALDRI besvimt sittende.
Jeg har pluss,minus 100 besvimelser på baken.
Så kan jeg jo godt kjøre bil.....

JA, jeg skal passe meg for  å fylle drivstoff alene i en periode, og kanskje i starten ikke kjøre på stranden og gå tur....men kjøre til steder hvor jeg skal møte noen.
Slik at jeg aldri stiller meg i en posisjon hvor jeg besvimer "fremmede" steder i nærheten av bilen.

Overlegen på sykehuset sa,at han kunne godt følge min tankegang.
Men han ville høre med sine kollegaer først.
Hadde det vært helt uaktuelt hadde han sakt blankt NEI.
Jeg regner med de vil svare at de hverken kan anbefale eller fraråde det..... det er fint nok for meg.
Bare se det for dere, gå i stallen, pusse litt hest. Svend kan hjelpe og selepå. Jeg kan trene hest, og han kan ta i mot meg :-)
Kryss fingrene for at jeg klarer dette, og får kjøre bil.

8 kommentarer:

  1. Dette høres ut som den "gamle" Hilde-Karin, og jeg har full forståelse for at du vil gjøre dette. Det er flott å se at du ser ut til å ha tenkt svært nøye gjennom dette og tatt de forholdsregler som du kan for at dette skal fungere. Stå på dette går bra :-)
    Glad i deg

    Pappa

    SvarSlett
  2. Dette er jo helt fantastisk =) Flinke Hilde gullet <3
    Krysser fingre og tær for at de lar deg kjøre igjen!!
    Ååå så glad jeg ble av å lese dette!!

    Evig masse glad i deg

    SvarSlett
  3. To tomler opp!
    Stå på Hilde, du klarer det :)

    Skal helt ærlig si at jeg smågruer meg til de første ukene/månedene, men jeg vet også- at det kommer til å gå bra.

    Også hjelper det litt, å tenke på at jeg snart skal ned til deg..
    Og hjelpe med det jeg kan hjelpe med.
    Gleeeder meg!

    Lykke til vennen min :)
    Du e tøffest!

    SvarSlett
  4. Alt du vil det klarer du =) Ingen har det pågangsmotet ditt. Ingen er som deg kjære søss <3 Du er unik på alle måter :D Stå på :D Er fryktelig glad i deg <3

    SvarSlett
  5. Ha .. Var det ikke muligt at jobbe i 7 dage og så blive hjemme i 5 dage? Siden du jo åbenlyst mener du har kontroll, at det altid sker 9-12 dag. Sig du får kørekortet igen og du så uheldigvis besvimer og kører ned og dræber en person.. Vil du kunne leve med det resten af dit liv? Du ved godt jeg er glad i dig men sidst jeg så i danske lov og orden, er det ikke blevet forbudt at tænke lidt længere end sig selv og sine personlige behov. Hilsen ham den sindsyge dansker fra hordvik. Ps der er ikke noget galt i at være sindsyge, men der er sku noget galt i at være sindsyge og ikke selv vide det.. Jeg ved det!!!!

    SvarSlett
  6. Martin: Jeg har ikke sakt at jeg har kontroll, men i forhold til 11 besvimelser i september, og 3 i januar. Vil jeg da tørre og si det går fremover........ Siste gang jeg besvimte var på 12 dag, gangen før 9, før det 10, og før det 7.... det er den riktige vei.

    Jeg har ikke tenkt og drepe noen, jeg sitter og kjører, og jeg syns det er en ganske alvorlig ting og si.

    De gleder seg til jeg kommer på jobb igjenn. De er klar, og vi tar noen forhåndsregler. Skal jeg fortsette sitte på ræven og vente på at de skal stille en diagnose, eller skal jeg akseptere mit handicap, og prøve og gjøre det beste ut av det?

    SvarSlett
  7. vidste jeg kunne få dit pis i kog!!! glad i dig!!!

    SvarSlett
  8. Det er satme da godt nok en lille dør du har fundet dig der?? Eller er du vokset af Idas fantastisk kyllingegryde med haps haps til :)?

    SvarSlett