fredag 20. mai 2011

Om jordbær og tanker

Jordbær er blitt min favoritt.
Et lite bær gjør underverker.
Selv midt i eksamens stresset vil jeg si at jeg har det bra.
Rettelse, veldig bra, og jeg er glad.
Det er en merkelig følelse, for jeg kan ikke huske sist jeg hadde sånn.
Hva betyr det?
Er jeg rar?
Er det sånn at alle mennesker har det sånn, eller er du kun meg som kan si jeg ikke husker når jeg hadde det bra sist?
Dere som kjenner meg veldig god vil nok si: "Det er fordi du er forelsket".....
Ja, kanskje det, men jeg kan fortsatt ikke huske sist jeg hadde det sånn.

Hva betyr det å ha det bra?
Penger til å sette mat på bordet, er det det?
Nei, for meg i alle fall....mår jeg sier jeg har det bra så betyr det.......
Jeg smiler, og jeg mener det.
Jeg sitter pris på dagen jeg har i dag.
Jeg kan fortelle deg om hvor bra dagen i går var, og jeg håper at dagen i morgen blir like bra.

Merkelig......hvordan ting fungerer.
Et lite bær, et smil.........
Husk å si til den man er glad i at man er det,
det betyr faktisk veldig mye å få høre det, man blir gald.

Dette var mange refleksjoner fram og tilbake, poenget er.....
Jeg smiler og er glad, og jeg har det bra.

1 kommentar: